Wielka Brytania: jak oceniać cyfrowe narzędzia dla zdrowia
30-04-2021
Wielka Brytania: jak oceniać cyfrowe narzędzia dla zdrowia
Rusza polska chmura dla zdrowia
09-04-2021
Rusza polska chmura dla zdrowia
IBM uruchomi komputery kwantowe do badania niebezpiecznych wirusów
07-04-2021
IBM uruchomi komputery kwantowe do badania niebezpiecznych wirusów
Jak uwolnić potencjał cyfrowych terapeutyków
02-04-2021
Jak uwolnić potencjał cyfrowych terapeutyków
UE chce wprowadzić tymczasowe certyfikaty zdrowia
18-03-2021
UE chce wprowadzić tymczasowe certyfikaty zdrowia
HealthUp z nowym partnerem biznesowym i planami podboju globalnego rynku
14-03-2021
HealthUp z nowym partnerem biznesowym i planami podboju globalnego rynku
Polska aplikacja pomoże odzyskać formę w czasie pandemii
01-03-2021
Polska aplikacja pomoże odzyskać formę w czasie pandemii
MZ: Kolejne zmiany w standardzie teleporad
12-02-2021
MZ: Kolejne zmiany w standardzie teleporad
Brytyjski instytut sprawdzi, jak działają elektroniczne certyfikaty zdrowia
10-02-2021
Brytyjski instytut sprawdzi, jak działają elektroniczne certyfikaty zdrowia
Cyfrowe terapie: trendy i szanse w 2021 roku
20-01-2021
Cyfrowe terapie: trendy i szanse w 2021 roku
Teleporada w jeden dzień – kontrowersyjny pomysł Ministerstwa Zdrowia
19-01-2021
Teleporada w jeden dzień – kontrowersyjny pomysł Ministerstwa Zdrowia
Program DOM: zdalne monitorowanie pacjentów z COVID-19
07-12-2020
Program DOM: zdalne monitorowanie pacjentów z COVID-19
Forum e-Zdrowia 2020: Najważniejsze wnioski dla Polski
03-12-2020
Forum e-Zdrowia 2020: Najważniejsze wnioski dla Polski
Technologie medyczne trafiły pod strzechy
17-11-2020
Technologie medyczne trafiły pod strzechy
Nowe rozwiązania e-zdrowia w czasie pandemii
17-11-2020
Nowe rozwiązania e-zdrowia w czasie pandemii
Przewodnik po świecie aplikacji dla zdrowia
13-11-2020
Przewodnik po świecie aplikacji dla zdrowia
Forum e-Zdrowia: DTx – terapia przez smartfony
12-11-2020
Forum e-Zdrowia: DTx – terapia przez smartfony
Pandemia napędza cyfrowe terapie
05-11-2020
Pandemia napędza cyfrowe terapie
Cyfrowe zdrowie – szansa dla Unii Europejskiej
03-11-2020
Cyfrowe zdrowie – szansa dla Unii Europejskiej
Cyfrowe zdrowie w nowych czasach – dyskusja na otwarcie Forum e-Zdrowia 2020
02-11-2020
Cyfrowe zdrowie w nowych czasach – dyskusja na otwarcie Forum e-Zdrowia 2020
Technologie, które leczą: aplikacje i urządzenia na receptę
28-10-2020
Technologie, które leczą: aplikacje i urządzenia na receptę
Menopauza – jak biznes przeoczył miliard użytkowniczek
21-10-2020
Menopauza – jak biznes przeoczył miliard użytkowniczek
Telemedycyna – model japoński
16-10-2020
Telemedycyna – model japoński
Raport McKinsey: 250 mld dolarów wydatków na zdrowie przejdzie do online
14-10-2020
Raport McKinsey: 250 mld dolarów wydatków na zdrowie przejdzie do online
Cyfrowe zdrowie kobiet czeka na pomysły i pieniądze
13-10-2020
Cyfrowe zdrowie kobiet czeka na pomysły i pieniądze
Cyfrowa opieka zdrowotna – model niemiecki
25-09-2020
Cyfrowa opieka zdrowotna – model niemiecki

Polecamy

« Maj 2021 » loading...
PWŚCPSN
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
20
21
22
23
24
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

Dobre praktyki

Twitter

Four #AIHealthcare Startup Founders deconstruct the #FutureofAI in #HealthTech": May 6th
https://www.meetup.com/mHealth-Israel/events/277872358
@avinever @riic_ri @ri_hub @BrownDigiHealth @NicoleNugentPhD @atonti @ProfilityInc #LiteBC @wellbeat #EchoWear @BrownUniversity

Succesful @IHEsuisse eMedication Online
Projectathon, 23 participants from 5 companies, held in March. 75% success rate http://bit.ly/eMed_Projectathon_2021 @IHEBelgium @IHE_Australia @IHENL @IHE_fr @IHEAustria @IHE_USA @IHEIntl @kereval @COCIR @Medtecheurope @Ihe_Gazelle

Przegląd technologii

Polska aplikacja pomoże odzyskać formę w czasie pandemii
Aplikacje
Polska aplikacja pomoże odzyskać formę w czasie pandemii

Stworzona przez naukowców firmy Lab4Life aplikacja Vika umożliwia określenie wieku biologicznego użytkownika na podstawie analizy stylu życia i aktywności fizycznej. Potrafi również doradzić, jakie działania podjąć, aby żyć zdrowiej.

Wdrożenie systemu IC Pen w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA w Warszawie
Automatyzacja
Wdrożenie systemu IC Pen w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA w Warszawie

Rozwiązanie wykorzystujące cyfrowe długopisy pozwoliło wyeliminować papierową dokumentację medyczną w warszawskim szpitalu MSWiA. W efekcie udało się obniżyć ryzyko przenoszenia koronawirusa powodującego COVID-19 chroniąc pacjentów i personel placówki przed zakażeniem. Technologia ta przyspieszyła również proces digitalizacji dokumentów i ułatwiła ich archiwizację.

Czujniki nadzieją na sprawną rehabilitację
Telekomunikacja
Czujniki nadzieją na sprawną rehabilitację

Polscy naukowcy z Politechniki Gdańskiej biorą udział w pracach nad czujnikami dla chorych z parkinsonem. Urządzenia te umożliwiają zdalne monitorowanie pacjentów, nadzór nad przyjmowaniem leków i udzielenie chorym szybkiej pomocy, gdy będzie to konieczne.

Automatyczna miniapteka
Automatyzacja
Automatyczna miniapteka

Pandemia COVID-19 i powszechny obowiązek używania środków ochrony osobistej sprawiły, że wzrosło zapotrzebowanie na różne formy dystrybucji maseczek, rękawiczek i płynów dezynfekujących. Sprytny sposób ma na to gdańska spółka dr Poket, oferująca maszyny sprzedające – maseczkomaty – które można postawić w dowolnym miejscu.

Fiński sposób na pandemię
Start-up
Fiński sposób na pandemię

Cyfrowe rozwiązania znakomicie sprawdziły się w kryzysowym zarządzaniu opieką zdrowotną podczas pandemii COVID-19 – wskazywali przedstawiciele firm z Finlandii podczas Forum e-Zdrowia 2020. Prezentowali oni zarówno urządzenia diagnostyczne komunikujące się z chmurą IT, jak i systemy sztucznej inteligencji wspierające decyzje dostawców usług zdrowotnych i ubezpieczycieli.

Wirtualny asystent pomógł w walce z pandemią
Sztuczna inteligencja
Wirtualny asystent pomógł w walce z pandemią

Stworzony i uruchomiony w zaledwie kilka dni czatbot IBM umieszczony na stronach Ministerstwa Zdrowia odpowiadał na kilkadziesiąt tysięcy zapytań pacjentów dziennie. Doradzał, jak rozpoznać objawy COVID-19, jak się zabezpieczyć przed koronawirusem, ale też gdzie szukać pomocy. Odciążył tym samym linie telefoniczne urzędów publicznych ułatwiając skuteczne działania w pierwszych miesiącach pandemii.