Google Cloud uruchomia narzędzie analityczne BigQuery. To szansa dla sektora medycznego
Narzędzie analityczne BigQuery Omni umożliwia obsługiwanie na raz wielu chmur, dzięki czemu integracja danych medycznych może być dużo łatwiejsza.
Zdaniem Google Cloud aplikacja BigQuery Omni to odpowiedź na fakt, że zdecydowana większość organizacji korzystających z chmury publicznej robi to w środowiskach wielochmurowych. Narzędzie BigQuery Omni zapewnia większą elastyczność w analizie danych, które wcześniej mogły być oddzielonymi zbiorami danych. To może być kluczowe rozwiązanie dla sektora medycznego, ponieważ sprawne środowisko wielochmurowe może być szansą na integrację różnych systemów, jednostek i ośrodków. To realne wparcie przy tworzeniu ogólnej, powszechnej bazy danych medycznych, niezbędnych do tworzenia cyfrowych portretów pacjentów.
Narzędzie oparte jest na technologii Anthos Google Cloud, hybrydowej platformie aplikacji, która umożliwia spójny rozwój i operacje w środowiskach chmurowych i lokalnych. Wspomniana technologia umożliwia bardziej płynne połączenie między Google Cloud a innymi chmurami publicznymi, umożliwiając pacjentom bezpieczniejsze uruchamianie zapytań w Google, AWS i Azure, za pośrednictwem jednego interfejsu, bez konieczności przenoszenia lub kopiowania zestawów danych.
„Korzystając ze standardowych interfejsów SQL i BigQuery API, możemy rozbić silosy danych i uzyskać krytyczne informacje z jednego panelu. A ponieważ BigQuery Omni jest oparty na technologii Anthos, będzie można przeszukiwać dane bez konieczności zarządzania infrastrukturą bazową ” – powiedział Debanjan Saha, dyrektor generalny Google Cloud i wiceprezes ds. Inżynierii.
Inwestycje w rozwiązania wielochmurowe to wyraźny trend. Jak pokazuje badanie firmy Gartner: ponad 80 proc. respondentów z różnych branż korzystających z chmury publicznej korzystało z więcej niż jednej chmury usługodawcy. To sprawia, że szukają mniej złożonych technologii, bardziej spójnego doświadczenia użytkownika i niższych kosztów zarządzania danymi w wielu różnych dostawcach usług.
„W takiej sytuacji koszt przenoszenia danych między dostawcami usług w chmurze nie jest zrównoważony dla wielu firm czy jednostek naukowych i medycznych, a nadal trudno jest bezproblemowo pracować między chmurami”- powiedział Saha, który wyjaśnił, że BigQuery Omni, oddzielając zasoby obliczeniowe i magazynowe, jest w stanie zaoferować skalowalne podejście.
Źródło: HealthcareITnews
Wydarzenia
[tribe_mini_calendar]Polecamy
Raport Parlamentu Europejskiego o sztucznej inteligencji w medycynie
Wykorzystanie AI w medycynie i opiece zdrowotnej stało się w ostatnich latach przedmiotem badań naukowych, debat politycznych i celem dla aktywistów społecznych. Choć sztuczna inteligencja z pewnością może zostać wykorzystana dla podniesienia jakości opieki, niesie ze sobą nowe zagrożenia, które należy przewidzieć i im przeciwdziałać – piszą autorzy raportu sporządzonego przez Biuro Analiz Parlamentu Europejskiego.
Cyfrowe terapeutyki – najważniejsze bariery rozwoju
Ekosystem cyfrowych terapeutyków rozwija się błyskawicznie, jednak ich przydatność i wykorzystanie w procesie terapeutycznym ciągle nie jest zbyt wielkie. Dzieje się tak za sprawą kilku problemów, które wskazywali uczestnicy debaty HealthTechBuild.
Rekordowy wzrost inwestycji w technologie medyczne
Globalny rynek e-zdrowia rośnie jak na drożdżach. W tym roku firmy zajmujące się tą branżą zyskały łącznie od inwestorów 51,3 mld dolarów. Liderem w tej dziedzinie są Stany Zjednoczone.
Raport Boston Consulting: fundamenty nowej normalności
Nowa normalność będzie oznaczać opiekę bez ograniczeń czasu i miejsca – sugerują autorzy raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group Digital Ventures. Kluczowe znaczenie dla rozwoju nowego modelu opieki zdrowotnej będą miały trzy obszary: AI, femtech oraz technologie koncentrujące się na zdrowiu psychicznym.