NFZ wprowadził konsultacje wideo z pracownikami oddziałów

01-03-2022
E-doradca NFZ może rozmawiać tylko na tematy ogólne, nie pomoże w rozwiązaniu indywidualnego problemu / Anna Shvets, Pexels

E-doradca do bezpłatna usługa pozwalająca odbyć rozmowę z pracownikiem oddziału NFZ za pomocą platformy Microsoft Teams. Rozmowę trzeba wcześniej umówić przez stronę Funduszu.

Jak informuje NFZ, z doradcą można rozmawiać jedynie na tematy ogólne, w tym m.in.: ubezpieczenie zdrowotne, prawo do świadczeń zdrowotnych, zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci), ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki, refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne, zwrot kosztów leczenia, zasady wypełniania wniosków itp.

Doradca nie rozwiąże jednak indywidualnej sprawy – takiej jak statusu ubezpieczenia czy braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta. Przed rozmową nie zweryfikuje również tożsamości rozmówcy.

Spotkania odbywają się wyłącznie w godzinach 8-16 w dni robocze. Konieczne jest również zarezerwowania telewizyty na stronie https://e-doradca.nfz.gov.pl/. Rozmowa może trwać maksymalnie 20 minut – a przedłużającą się konsultację pracownik może przerwać ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie.