Polski Doctor.One z kolejnym zastrzykiem kapitałowym

Doctor.One planuje intensywne działanie na rynkach Europy oraz rekrutację lekarzy / mat. pras.

Warszawski startup Doctor.One zamknął kolejną rundę inwestycyjną pozyskując łącznie 2,1 mln euro. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój działalności na rynkach europejskich oraz udoskonalanie aplikacji.

Liderem tej rundy był berliński fundusz VC Atlantic Labs inwestujący w spółki będące w fazie pre-seed i seed. Atlantic Labs zainwestował dotąd w ponad 130 spółek o globalnym potencjale, m.in. Soundcloud, Zenjob, Clue, Choco, GetYourGuide czy Omio. Warszawski startup medyczny kolejny raz uzyskał również finansowanie od Movens Capital, działającego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Ten sam fundusz był również pierwszym inwestorem Doctor.One, w rundzie pre-seed wyłożył 2 mln złotych.

– Finansowanie pozyskane od Atlantic Labs i Movens Capital przeznaczymy na dalszy rozwój Doctor.One w Polsce oraz ekspansję na wybrany rynek Europy Zachodniej. Aktualnie analizujemy, który z zagranicznych systemów opieki zdrowotnej jest nam najbliższy. Szukamy przede wszystkim państw, w których satysfakcja z publicznej opieki zdrowotnej jest stosunkowo niska, a wydatki pacjentów na prywatną opiekę zdrowotną duże. W perspektywie kilku najbliższych lat chcemy być obecni na pięciu rynkach – mówi Info.eZdrowie Maciej Malenda, współzałożyciel i COO Doctor.One.

Zapowiedział również modyfikacje aplikacji, tak aby była ona w jak największym stopniu dopasowana do potrzeb lekarzy i pacjentów, a także realiów lokalnych rynków zdrowia. – Aby zrealizować nasze ambicje, zamierzamy do końca roku podwoić wielkość naszego zespołu – powiedział Maciej Malenda.

Doctor.One to wirtualna przychodnia pozwalająca lekarzom zaoferować prywatne świadczenia abonamentowe dla wybranej grupy odbiorców. Pacjenci mogą kontaktować się ze swoimi lekarzami przez aplikację, planować wizyty stacjonarne, zamawiać i odbierać recepty czy skierowania na badania. Platforma umożliwia lekarzom ciągłą opiekę nad pacjentami – szczególnie w okresie choroby czy rehabilitacji. W planach jest pozyskanie 10 tys. medyków w całej Europie do końca 2025 roku.

– Zarówno od medyków, jak i pacjentów otrzymaliśmy pozytywny feedback na temat naszego modelu stałej opieki zdrowotnej, opartej na bezpośredniej relacji z zaufanym lekarzem. Co więcej, nasze dane pokazują, że już po miesiącu współpracy z nami przychody niektórych lekarzy wzrastają nawet o 20 proc. przy zachowaniu podobnej liczby godzin pracy – podkreśla Tomasz Rudolf, CEO Doctor.One.

– Jesteśmy na rynku niespełna pół roku, a już współpracujemy z kilkudziesięcioma lekarzami, aktywnie prowadzącymi kilkuset pacjentów – dodaje Maciej Malenda. – Oba te grona użytkowników z każdym miesiącem rosną. W Doctor.One pacjenci nie odbywają standardowych wizyt, lekarze codziennie przeprowadzają tzw. „wirtualne obchody”, w ramach których odpowiadają na wiadomości swoich pacjentów. Oczywiście, jeśli widzą taką potrzebę mogą zaproponować konsultację stacjonarną lub online, jednak przy większej dostępności lekarza, zapewnionej w Doctor.One, są to raczej sporadyczne przypadki. Nie każde zagadnienie, z którym zgłasza się pacjent wymaga rezerwowania 15 czy 20 min w kalendarzu doktora. Takich obchodów nasi lekarze wykonali już kilka tysięcy – wystawiając recepty, odpowiadając na pytania lub samodzielnie kontaktując się z pacjentami, żeby sprawdzić postępy leczenia.

Zapytany o najważniejsze cele, Maciej Malenda wymienia opiekę rodzinną i pediatryczną: – Geograficznie naszym priorytetem jest Polska i kolejny europejski kraj. Na rodzimym rynku oferujemy usługi lekarzy już ponad 30 specjalizacji, jednak skupiamy się na rozwoju w obszarze pediatrii. Niebawem wprowadzimy do oferty konta rodzinne, dzięki którym jeden lekarz będzie mógł objąć opieką całą rodzinę. Jesteśmy też w trakcie negocjowania umowy z siecią laboratoriów, co usprawni proces wystawiania skierowań na badania i ich realizacji. Myślimy również o współpracy z prywatnymi klinikami i towarzystwami ubezpieczeniowymi, testach rozwiązań publicznych oraz stworzeniu oferty dla pracodawców, ale na ten moment są to pilotaże, mające na celu weryfikację hipotez rozwoju Doctor.One w kolejnych latach.

Pozyskanie nowych funduszy na rozwój nie jest jedynym sukcesem Doctor.One w ostatnich dniach. Pomysł na prowadzenie wirtualnej praktyki lekarskiej w modelu subskrypcyjnym docenili jurorzy konkursu Start-up Challenge 2022 towarzyszącego Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu. Doctor.One zwyciężył w kategorii Health & Biotechnology.

Piotr Kościelniak
Dziennikarz specjalizujący się w popularyzacji medycyny i nowych technologii, konsultant ds. wydawniczych

Piotr Kościelniak kierował grupą magazynów popularnonaukowych Focus w wydawnictwie Burda Media Polska, gdzie uruchomił nowe tytuły zajmujące się m.in. medycyną, nowymi technologiami, psychologią i historią. Wcześniej kierował działem Nauki w dzienniku „Rzeczpospolita”, w ramach którego tworzył m.in. Rzecz o Zdrowiu, Styl Życia, a także Ranking Szpitali. Laureat nagród dla popularyzatorów nauki i problematyki medycznej.