Rekordowy wzrost teleporad. Czy szpital w Kolorado to wzór cyfrowej zmiany?

06-08-2020 / Rafał Pikuła

W czasie pandemii w Szpitalu dziecięcym w mieście Aurora stanie Kolorado (Children’s Hospital Colorado) liczba teleporad wzrosła o 5500 proc. To nowy standard telemedycyny i wzór dla innych jednostek.

W Children’s Hospital Colorado telemedycyny była ważnym elementem rozwoju od dawna. Wynikało ze specyfiki regionu Rocky Mountain: liczne przełęcze górskie i śniegi utrudniają podróżowanie. Ponadto, poza Denver, w każdym mieście zauważalny jest niedosyt pediatrów.

Przed COVID-19 prawie wszystkie specjalności korzystały z telemedycyny w pewnym aspekcie swojej praktyki. Jednak użycie było sporadyczne. Ograniczenia w użyciu wynikały przede wszystkim typowych barier: niepewności zwrotu kosztów inwestycji oraz obaw o względną wartość telemedycyny w porównaniu z tradycyjnymi modelami stacjonarnymi, zarówno ze strony pacjentów, jak i lekarzy. Sytuacja wywołana przez pandemię nie pozostawiła wyboru: telemedycyny na skalę masową trzeba było wprowadzić. Wzrost usług w przeciągu miesiąca od marca do kwietnia wyniósł 5500 proc.

Dostawcą platformy telemedycznej Children’s Hospital jest Vidyo, która została zintegrowana z elektroniczną dokumentacją medyczną organizacji. Organizacja korzysta również ze specjalnie opracowanej platformy do udostępniania zdjęć, zgodnej z ustawą HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act, czyli ustawa o przenośności i odpowiedzialności w ubezpieczeniach zdrowotnych z 1996 roku).

Transformacja w praktyce

 „COVID-19 uderzył w Kolorado wcześnie ze znaczną liczbą przypadków i związanym z tym znacznym ograniczeniem opieki osobistej do połowy marca, co wymaga gwałtownego rozwoju telezdrowia i przeprojektowania świadczenia opieki, co wpłynęło na każdy aspekt naszej działalności. Postanowiliśmy wprowadzić tę zmianę w trzech fazach, w których pojawiły się różne usługi i kreatywne rozwiązania” – powiedziała dr Christina Olson, dyrektor medyczny ds. Telezdrowia w Children’s Hospital Colorado.

Faza pierwsza polegała na mobilizacji i szybkim zwiększeniu usług telezdrowia.

„Dokonaliśmy przeglądu naszych szkoleń z zakresu telezdrowia i działań wprowadzających, aby zapewnić akceptację dostawcy, wiedzę i zgodność ze standardami najlepszych praktyk z obsługą tele. Udostępniliśmy też w pełni online i na żądanie program szkoleniowy, aby dotrzeć do ponad tysiąca lekarzy w ciągu trzech tygodni. Biorąc pod uwagę konieczność natychmiastowej konwersji ponad 90 proc. opieki ambulatoryjnej z osobistej na wirtualną, wykorzystanie zasobów personelu w kilku kampusach i dodanie funkcji wideo do naszych sal lekarskich i sal szpitalnych, znacznie zwiększyliśmy liczbę licencji dla naszej platformy telemedycznej Vidyo i zmodernizowaliśmy naszą infrastrukturę serwerową i sprzętową” – wyjaśniła dr Olson.

Ponadto organizacja opieki zdrowotnej dostosowała przestrzeń szpitalną i dodała technologię i procesy, aby bezpiecznie zastąpić opiekę osobistą opieką domową, zarówno dla pacjentów, jak i świadczeniodawców. Personel współpracował z partnerami podstawowej opieki zdrowotnej w celu przeszkolenia jak największej liczby osób w zakresie integracji telemedycyny w ich miejscach pracy.

Faza druga polegała na łagodzeniu, stabilizacji świadczenia opieki oraz ograniczaniu ryzyka i skutków COVID-19 dla członków zespołu, pacjentów i rodzin.

„Rozszerzyliśmy wykorzystanie telemedycyny na oddziałach ratunkowych i placówkach opieki szpitalnej, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się infekcji, ograniczyć stosowanie środków ochrony indywidualnej i promować bezpieczeństwo naszych pracowników. Udoskonalenie procesów, analiza danych i zasoby zarządzania projektami zostały przydzielone telezdrowie, aby ułatwić efektywne wykorzystanie zasobów i rozwój po początkowej fazie szybkiej ekspansji.” – powiedział John F. Thomas, dyrektor usług telezdrowia w szpitalu dziecięcym Kolorado.

Faza trzecia to optymalizacja telezdrowia w miarę powrotu wizyt osobistych. „Zapewniamy stałe wsparcie telezdrowia w celu zwiększenia osobistych wizyt ambulatoryjnych, ponieważ przywracamy opiekę osobistą w sposób społecznie zdystansowany, a nasze sale operacyjne i centrum zabiegowe wydłużają godziny pracy, aby wykonać planowe wizyty i zabiegi opóźnione z powodu pandemii. Rozszerzamy możliwości naszej platformy telemedycznej na sieć dostawców podstawowej opieki zdrowotnej i regionalne sojusze opieki w wiejskich stanach Montana, Wyoming i Nowy Meksyk, aby usprawnić komunikację między partnerami, pacjentami i specjalistami” – wyjaśnił Thomas.

Rezultat

Dzięki dobrze zaprojektowanemu i skoordynowanemu wysiłkowi setek osób w całej organizacji zorganizowano wiele zespołów planujących, aby opracować strategię i zoperacjonalizować plany dotyczące prawie każdej operacji w szpitalu, w tym między innymi zespoły kliniczne, informatyków klinicznych i informatyków klinicznych. usługi terapeutyczne. Przed COVID-19 tysiące lekarzy i pracowników administracyjnych nie miało doświadczenia z telemedycyną.

Mając o wiele więcej świeżego spojrzenia, personel był w stanie osiągnąć znaczny wzrost i integrację usprawnień operacyjnych. Skuteczne strategie pracy z domu, integracja usług tłumaczenia językowego dla zróżnicowanej populacji pacjentów, dodanie oceny satysfakcji pacjenta i aktywna promocja wizyt telemedycznych – to wszystko przełożyło się na sukces szpitala w Aurorze.