Szpital Memorial Health wdraża chatboty do wirtualizacji poczekalni
Dzięki wykorzystaniu chatbotów możliwa jest automatyzacja przyjęć pacjentów, tak ważna w dobie konieczności zachowania dystansu społecznego.
Memorial Health System wybrała LifeLink do wdrożenia zaawansowanej technologii konwersacyjnej, która umożliwi wirtualizację obsługi w poczekalni. Chatboty oparte na sztucznej inteligencji LifeLink komunikują się za pomocą języka naturalnego, aby pomóc pacjentom w potwierdzaniu wizyt, sprawdzaniu objawów COVID-19, wypełnianiu formularzy zgłoszeniowych i zgłaszaniu się na wizyty. Rozwiązanie mobilne obsługuje zarówno wizyty stacjonarne, jak i spotkania wirtualne (telemedycynę).
Kluczowe możliwości obejmują:
– Przypomnienia i wiadomości potwierdzające są wysyłane przed wizytą
– Formularze przyjęcia i zgody są digitalizowane i wypełniane przed przybyciem
– Chatboty edukują pacjentów o sposobach ochrony przed COVID-19 i przeprowadzają ocenę ryzyka
– W dniu wizyty bot zapewnia aktualizacje terminu i ostrzega pacjentów, kiedy należy wejść do gabinetu
– System zapewnia integrację z systemami EMR i harmonogramowania w celu pełnej automatyzacji procesów
Wyższy poziom zaangażowania pacjentów
„Zawsze szukamy sposobów na poprawę jakości obsługi naszych pacjentów. Chatboty LifeLink wirtualizują cały proces przyjmowania zgłoszeń na urządzeniach mobilnych, co ostatecznie eliminuje potrzebę poczekalni i usprawnia wizytę pacjenta” – wyjaśniał w rozmowie z HIT Consultant Jay Roszhart, prezes grupy ambulatoryjnej MHS.
„Byliśmy jednymi z pierwszych dostawców, którzy z powodzeniem uruchomili konwersacyjne chatboty z LifeLink, gdy pandemia COVID-19 zaczęła się rozprzestrzeniać. Teraz nadszedł czas, aby przenieść innowacje w zakresie zaangażowania pacjentów na wyższy poziom. Poczekalnia daje duże możliwości obniżenia kosztów i usprawnienia operacji, a wszystko to w kontekście zapewnienia pacjentom lepszych i bezpieczniejszych doświadczeń” – dodał Roszhart.
Wydarzenia
[tribe_mini_calendar]Polecamy
Raport Parlamentu Europejskiego o sztucznej inteligencji w medycynie
Wykorzystanie AI w medycynie i opiece zdrowotnej stało się w ostatnich latach przedmiotem badań naukowych, debat politycznych i celem dla aktywistów społecznych. Choć sztuczna inteligencja z pewnością może zostać wykorzystana dla podniesienia jakości opieki, niesie ze sobą nowe zagrożenia, które należy przewidzieć i im przeciwdziałać – piszą autorzy raportu sporządzonego przez Biuro Analiz Parlamentu Europejskiego.
Cyfrowe terapeutyki – najważniejsze bariery rozwoju
Ekosystem cyfrowych terapeutyków rozwija się błyskawicznie, jednak ich przydatność i wykorzystanie w procesie terapeutycznym ciągle nie jest zbyt wielkie. Dzieje się tak za sprawą kilku problemów, które wskazywali uczestnicy debaty HealthTechBuild.
Rekordowy wzrost inwestycji w technologie medyczne
Globalny rynek e-zdrowia rośnie jak na drożdżach. W tym roku firmy zajmujące się tą branżą zyskały łącznie od inwestorów 51,3 mld dolarów. Liderem w tej dziedzinie są Stany Zjednoczone.
Raport Boston Consulting: fundamenty nowej normalności
Nowa normalność będzie oznaczać opiekę bez ograniczeń czasu i miejsca – sugerują autorzy raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group Digital Ventures. Kluczowe znaczenie dla rozwoju nowego modelu opieki zdrowotnej będą miały trzy obszary: AI, femtech oraz technologie koncentrujące się na zdrowiu psychicznym.