Szpital Memorial Health wdraża chatboty do wirtualizacji poczekalni

25-08-2020 / Rafał Pikuła

Dzięki wykorzystaniu chatbotów możliwa jest automatyzacja przyjęć pacjentów, tak ważna w dobie konieczności zachowania dystansu społecznego.

Memorial Health System wybrała LifeLink do wdrożenia zaawansowanej technologii konwersacyjnej, która umożliwi wirtualizację obsługi w poczekalni. Chatboty oparte na sztucznej inteligencji LifeLink komunikują się za pomocą języka naturalnego, aby pomóc pacjentom w potwierdzaniu wizyt, sprawdzaniu objawów COVID-19, wypełnianiu formularzy zgłoszeniowych i zgłaszaniu się na wizyty. Rozwiązanie mobilne obsługuje zarówno wizyty stacjonarne, jak i spotkania wirtualne (telemedycynę).

Kluczowe możliwości obejmują:
– Przypomnienia i wiadomości potwierdzające są wysyłane przed wizytą
– Formularze przyjęcia i zgody są digitalizowane i wypełniane przed przybyciem
– Chatboty edukują pacjentów o sposobach ochrony przed COVID-19 i przeprowadzają ocenę ryzyka
– W dniu wizyty bot zapewnia aktualizacje terminu i ostrzega pacjentów, kiedy należy wejść do gabinetu
– System zapewnia integrację z systemami EMR i harmonogramowania w celu pełnej automatyzacji procesów

Wyższy poziom zaangażowania pacjentów

„Zawsze szukamy sposobów na poprawę jakości obsługi naszych pacjentów. Chatboty LifeLink wirtualizują cały proces przyjmowania zgłoszeń na urządzeniach mobilnych, co ostatecznie eliminuje potrzebę poczekalni i usprawnia wizytę pacjenta” – wyjaśniał w rozmowie z HIT Consultant Jay Roszhart, prezes grupy ambulatoryjnej MHS.

„Byliśmy jednymi z pierwszych dostawców, którzy z powodzeniem uruchomili konwersacyjne chatboty z LifeLink, gdy pandemia COVID-19 zaczęła się rozprzestrzeniać. Teraz nadszedł czas, aby przenieść innowacje w zakresie zaangażowania pacjentów na wyższy poziom. Poczekalnia daje duże możliwości obniżenia kosztów i usprawnienia operacji, a wszystko to w kontekście zapewnienia pacjentom lepszych i bezpieczniejszych doświadczeń” – dodał Roszhart.