Walczą z alzheimerem i właśnie wygrali Infoshare Startup Contest

04-10-2020
Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy EURO. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska.

Brytyjski startup iLoF (Intelligent Lab on Fiber) wygrał 20 tysięcy euro w konkursie towarzyszącym konferencji Infoshare 2020 Online.

Do finału Infoshare Startup Contest dotarło 7 startupów – eggXYt, GlucoActive, iLoF – Intelligent Lab on Fiber, Medicsen, Phantasma Labs, ProovStation oraz Quantoz. Finaliści prezentowali się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego i poziomu innowacyjności. Oceniany był także zespół.

Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy EURO. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska. Warto dodać, że o tytuł zwycięzcy Startup Contest, ubiegało się łącznie blisko 700 startupów z całego świata.

Kim jest zwycięzca Startup Contest?

Intelligent Lab on Fiber ma swoją siedzibę w Oksfordzie. Osią prac iLoF jest rozpoczęcie nowej ery medycyny spersonalizowanej wykorzystującej sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy opartej na chmurze biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych. Startup jest wspierany przez duże, wiodące podmioty, takie jak Microsoft Ventures, Mayfield i Oxford University.

iLoF obecnie wykorzystuje swoją platformę do walki z jedną z największych współczesnych epidemii: chorobą Alzheimera. Firma tworzy przenośne narzędzia do badań przesiewowych i stratyfikacji, które umożliwiają uzyskanie szybkich wyników, oszczędzając do 70 proc. czasu poświęcanego na badania przesiewowe w badaniach klinicznych i ograniczając ich koszty do 40 proc.

Brytyjski startup realizuje także pionierskie badania w zakresie chorób takich, jak rak układu pokarmowego, udar mózgu i choroby zakaźne.

INFOSHARE 2020 – Podsumowanie

Zakończona właśnie impreza – w tym roku w formule online – była unikatowym spotkaniem, w trakcie którego eksperci z całego świata omówili istotne zagadnienia dotyczące innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz przyspieszenia globalnego rynku technologicznego wywołanego COVID-19. Tegoroczna edycja była solidnym kompendium wiedzy na temat skutecznych sposobów zwiększania sprzedaży. Zakończona właśnie impreza była również studium najciekawszych wdrożeń technologicznych gigantów i innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez startupy.

Dla ponad 7,5 tysiąca zarejestrowanych uczestników przygotowano aż 9 scen tematycznych i wystąpienia blisko 200 ekspertów z całego świata z inspirującymi prelekcjami na żywo, a także networking na niespotykaną dotąd skalę.

Wydarzenia

« Grudzień 2021 » loading...
PWŚCPSN
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2

Polecamy

Raport
Raport Deloitte: ochrona zdrowia po pandemii

Skutki wywołane wpływem pandemii COVID-19 na organizację systemów opieki zdrowotnej na świecie są nieodwracalne i zmuszą zarówno władze publiczne, jak i prywatnych świadczeniodawców do szybkiej adaptacji do nowej rzeczywistości. Zmieni się model oferowania usług zdrowotnych, świadomość konsumentów i sposób wykorzystania danych medycznych – twierdzą autorzy raportu Deloitte Insights „2021 global health care outlook. Accelerating industry change”.

Przegląd medycznych startupów w Polsce – „Top Disruptors in Healthcare”

115 polskich firm zgłosiło się do raportu „Top Disruptors in Healthcare 2021” stworzonego przez zespół Młodych Menedżerów Medycyny przy Polskiej Federacji Szpitali. Dokument został oficjalnie zaprezentowany podczas konferencji „AI w zdrowiu”.

Opinie
Wielka Brytania: jak oceniać cyfrowe narzędzia dla zdrowia

Brytyjska NHS wprowadziła nowe kryteria ewaluacji cyfrowych technologii zdrowotnych – w tym urządzeń ubieralnych i aplikacji. Mają one pomóc lekarzom, ubezpieczycielom i organizacjom opieki w lepszym wykorzystaniu takich rozwiązań dla dobra pacjentów.

Jak uwolnić potencjał cyfrowych terapeutyków

Nadchodzi nowa fala transformacji ochrony zdrowia: cyfrowe terapeutyki umożliwiające podniesienie jakości opieki medycznej przy jednoczesnym obniżeniu jej kosztów – prognozują eksperci EY. Nowe narzędzia wymagają jednak odmiennego podejścia rynkowego oraz wykorzystania doświadczenia i wiedzy wszystkich uczestników ekosystemu.