Walczą z alzheimerem i właśnie wygrali Infoshare Startup Contest

04-10-2020
Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy EURO. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska.

Brytyjski startup iLoF (Intelligent Lab on Fiber) wygrał 20 tysięcy euro w konkursie towarzyszącym konferencji Infoshare 2020 Online.

Do finału Infoshare Startup Contest dotarło 7 startupów – eggXYt, GlucoActive, iLoF – Intelligent Lab on Fiber, Medicsen, Phantasma Labs, ProovStation oraz Quantoz. Finaliści prezentowali się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego i poziomu innowacyjności. Oceniany był także zespół.

Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy EURO. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska. Warto dodać, że o tytuł zwycięzcy Startup Contest, ubiegało się łącznie blisko 700 startupów z całego świata.

Kim jest zwycięzca Startup Contest?

Intelligent Lab on Fiber ma swoją siedzibę w Oksfordzie. Osią prac iLoF jest rozpoczęcie nowej ery medycyny spersonalizowanej wykorzystującej sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy opartej na chmurze biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych. Startup jest wspierany przez duże, wiodące podmioty, takie jak Microsoft Ventures, Mayfield i Oxford University.

iLoF obecnie wykorzystuje swoją platformę do walki z jedną z największych współczesnych epidemii: chorobą Alzheimera. Firma tworzy przenośne narzędzia do badań przesiewowych i stratyfikacji, które umożliwiają uzyskanie szybkich wyników, oszczędzając do 70 proc. czasu poświęcanego na badania przesiewowe w badaniach klinicznych i ograniczając ich koszty do 40 proc.

Brytyjski startup realizuje także pionierskie badania w zakresie chorób takich, jak rak układu pokarmowego, udar mózgu i choroby zakaźne.

INFOSHARE 2020 – Podsumowanie

Zakończona właśnie impreza – w tym roku w formule online – była unikatowym spotkaniem, w trakcie którego eksperci z całego świata omówili istotne zagadnienia dotyczące innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz przyspieszenia globalnego rynku technologicznego wywołanego COVID-19. Tegoroczna edycja była solidnym kompendium wiedzy na temat skutecznych sposobów zwiększania sprzedaży. Zakończona właśnie impreza była również studium najciekawszych wdrożeń technologicznych gigantów i innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez startupy.

Dla ponad 7,5 tysiąca zarejestrowanych uczestników przygotowano aż 9 scen tematycznych i wystąpienia blisko 200 ekspertów z całego świata z inspirującymi prelekcjami na żywo, a także networking na niespotykaną dotąd skalę.