HigoSense z 5 mln euro finansowania
Inwestycje pomogą spółce dostarczającej urządzenia do zdalnych badań lekarskich ekspansję na nowe rynki w Europie oraz na Bliskim Wschodzie i w krajach Azji.
Partnerem najnowszej rundy inwestycyjnej warszawskiej spółki jest Cogito Capital Partners. Założona w 2017 roku HigoSense zdobyła wcześniej 8 mln euro od inwestorów na opracowanie i produkcję modułowych zestawów do zdalnego badania oraz wejście z nimi na wybrane rynki europejskie.
Zestaw Higo składa się z jednostki centralnej oraz pięciu modułów diagnostycznych do badania mierzenia temperatury ciała, osłuchiwania serca i płuc oraz obserwacji gardła, uszu oraz skóry. Częścią Higo jest również aplikacja mobilna, z którą łączy się jednostka centralna i za jej pośrednictwem przesyła dane do lekarza. Pacjent może przeprowadzić badania podczas teleporady – z asystą lekarza lub też jeszcze przed nią, oszczędzając czas.
Częścią oferty HigoSense jest również dedykowana platforma telemedyczna, na której przechowywane są wyniki badań, a także zdjęcia, nagrania wideo oraz dane z wywiadów z pacjentami. Lekarze korzystający z platformy HigoSense uzyskują dostęp doi sztucznej inteligencji, której zadaniem jest pomoc w diagnozie.
– Telemedycyna zredefiniowała sposób, w jaki działają systemy opieki zdrowotnej i jak dostarczane są usługi związane ze zdrowiem. Higo wypełnia lukę, która powstała w systemie teleopieki – mówi Łukasz Krasnopolski, założyciel i prezes HigoSense. – Chcemy dostarczać rozwiązania, które poprawią zarówno doświadczenie pacjenta, jak i efektywność lekarzy i dostawców usług medycznych. System diagnostyczny pozwalający na zdalne badania łączy teleporadę z korzyściami wizyty stacjonarnej.
Urządzenia HigoSense testował na swojej platformie telemedycznej m.in. Medicover.
Graphical Research szacuje, że wielkość rynku telemedycyny w Europie wzrośnie z 12,8 mld dolarów w 2019 roku do 49,1 mld dolarów w 2026 roku. Najistotniejszą przyczyną gwałtownego rozwoju tych technologii jest pandemia COVID-19 i konieczność zachowania dystansu społecznego.
Dziennikarz specjalizujący się w popularyzacji medycyny i nowych technologii, konsultant ds. wydawniczych
Piotr Kościelniak kierował grupą magazynów popularnonaukowych Focus w wydawnictwie Burda Media Polska, gdzie uruchomił nowe tytuły zajmujące się m.in. medycyną, nowymi technologiami, psychologią i historią. Wcześniej kierował działem Nauki w dzienniku „Rzeczpospolita”, w ramach którego tworzył m.in. Rzecz o Zdrowiu, Styl Życia, a także Ranking Szpitali. Laureat nagród dla popularyzatorów nauki i problematyki medycznej.
Wydarzenia
[tribe_mini_calendar]Polecamy
Raport Parlamentu Europejskiego o sztucznej inteligencji w medycynie
Wykorzystanie AI w medycynie i opiece zdrowotnej stało się w ostatnich latach przedmiotem badań naukowych, debat politycznych i celem dla aktywistów społecznych. Choć sztuczna inteligencja z pewnością może zostać wykorzystana dla podniesienia jakości opieki, niesie ze sobą nowe zagrożenia, które należy przewidzieć i im przeciwdziałać – piszą autorzy raportu sporządzonego przez Biuro Analiz Parlamentu Europejskiego.
Cyfrowe terapeutyki – najważniejsze bariery rozwoju
Ekosystem cyfrowych terapeutyków rozwija się błyskawicznie, jednak ich przydatność i wykorzystanie w procesie terapeutycznym ciągle nie jest zbyt wielkie. Dzieje się tak za sprawą kilku problemów, które wskazywali uczestnicy debaty HealthTechBuild.
Rekordowy wzrost inwestycji w technologie medyczne
Globalny rynek e-zdrowia rośnie jak na drożdżach. W tym roku firmy zajmujące się tą branżą zyskały łącznie od inwestorów 51,3 mld dolarów. Liderem w tej dziedzinie są Stany Zjednoczone.
Raport Boston Consulting: fundamenty nowej normalności
Nowa normalność będzie oznaczać opiekę bez ograniczeń czasu i miejsca – sugerują autorzy raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group Digital Ventures. Kluczowe znaczenie dla rozwoju nowego modelu opieki zdrowotnej będą miały trzy obszary: AI, femtech oraz technologie koncentrujące się na zdrowiu psychicznym.