HigoSense z 5 mln euro finansowania

Zestaw Higo dla pacjenta składa się z jednostki centralnej oraz pięciu modułów diagnostycznych / HigoSense

Inwestycje pomogą spółce dostarczającej urządzenia do zdalnych badań lekarskich ekspansję na nowe rynki w Europie oraz na Bliskim Wschodzie i w krajach Azji.

Partnerem najnowszej rundy inwestycyjnej warszawskiej spółki jest Cogito Capital Partners. Założona w 2017 roku HigoSense zdobyła wcześniej 8 mln euro od inwestorów na opracowanie i produkcję modułowych zestawów do zdalnego badania oraz wejście z nimi na wybrane rynki europejskie.

Zestaw Higo składa się z jednostki centralnej oraz pięciu modułów diagnostycznych do badania mierzenia temperatury ciała, osłuchiwania serca i płuc oraz obserwacji gardła, uszu oraz skóry. Częścią Higo jest również aplikacja mobilna, z którą łączy się jednostka centralna i za jej pośrednictwem przesyła dane do lekarza. Pacjent może przeprowadzić badania podczas teleporady – z asystą lekarza lub też jeszcze przed nią, oszczędzając czas.

Częścią oferty HigoSense jest również dedykowana platforma telemedyczna, na której przechowywane są wyniki badań, a także zdjęcia, nagrania wideo oraz dane z wywiadów z pacjentami. Lekarze korzystający z platformy HigoSense uzyskują dostęp doi sztucznej inteligencji, której zadaniem jest pomoc w diagnozie.

– Telemedycyna zredefiniowała sposób, w jaki działają systemy opieki zdrowotnej i jak dostarczane są usługi związane ze zdrowiem. Higo wypełnia lukę, która powstała w systemie teleopieki – mówi Łukasz Krasnopolski, założyciel i prezes HigoSense. – Chcemy dostarczać rozwiązania, które poprawią zarówno doświadczenie pacjenta, jak i efektywność lekarzy i dostawców usług medycznych. System diagnostyczny pozwalający na zdalne badania łączy teleporadę z korzyściami wizyty stacjonarnej.

Urządzenia HigoSense testował na swojej platformie telemedycznej m.in. Medicover.

Graphical Research szacuje, że wielkość rynku telemedycyny w Europie wzrośnie z 12,8 mld dolarów w 2019 roku do 49,1 mld dolarów w 2026 roku. Najistotniejszą przyczyną gwałtownego rozwoju tych technologii jest pandemia COVID-19 i konieczność zachowania dystansu społecznego.

Piotr Kościelniak
Dziennikarz specjalizujący się w popularyzacji medycyny i nowych technologii, konsultant ds. wydawniczych

Piotr Kościelniak kierował grupą magazynów popularnonaukowych Focus w wydawnictwie Burda Media Polska, gdzie uruchomił nowe tytuły zajmujące się m.in. medycyną, nowymi technologiami, psychologią i historią. Wcześniej kierował działem Nauki w dzienniku „Rzeczpospolita”, w ramach którego tworzył m.in. Rzecz o Zdrowiu, Styl Życia, a także Ranking Szpitali. Laureat nagród dla popularyzatorów nauki i problematyki medycznej.