Sztuczna inteligencja niesie wielkie szanse rozwoju systemu opieki zdrowotnej, wiążą się z nią jednak ogromne zagrożenia – twierdzą autorzy raportu Światowej Organizacji Zdrowia.
Jak wygląda ekosystem firm wykorzystujących sztuczną inteligencję w biznesie? Jakie są potrzeby uczestników tego rynku? W jaki sposób wdraża się nowe rozwiązania? Odpowiedzi na te pytania ma przynieść zorganizowane przez fundację Digital Poland badanie „State of Polish AI”.
Można już wysyłać zgłoszenia do II edycji raportu „Top Disruptors in Healthcare”. Dokument jest przygotowywany przez Polską Federację Szpitali i ma ułatwić kontakt między innowatorami, inwestorami i podmiotami leczniczymi.
Można już deklarować udział w konferencji „AI w zdrowiu” poświęconej w całości wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji w ochronie zdrowia i medycynie. Spotkanie w formie online odbędzie się 8 czerwca. Organizatorem jest Polska Federacji Szpitali.
Urządzenia ubieralne, aplikacje i platformy internetowe będą stanowiły cenną pomoc w radzeniu sobie z kryzysem psychologicznym pracowników – przewiduje raport McKinsey.
Wdrożone przez kraje Unii Europejskiej cyfrowe certyfikaty zdrowotne stały się „złotym standardem” na świecie – informuje Komisja Europejska. Od czerwca 2021 roku wystawiono ponad 591 mln takich elektronicznych dokumentów.
Medyczne usługi online przechwycą jedną piątą amerykańskich wydatków na leczenie ambulatoryjne i wizyty lekarskie – przewidują analitycy McKinsey & Company. To efekt pandemii COVID-19 oraz rosnącego zaufania do nowych technologii.
W wyniku pandemii COVID-19 korzystanie z wirtualnej opieki i telemedycyny stało się bardzo istotnym elementem systemów opieki zdrowotnej. Obecna polityka krajów europejskich pokazuje jednak, że czekają nas kolejne innowacje kształtujące nowoczesny model ochrony zdrowia, doskonalenie rozwiązań telemedycznych i innych cyfrowych technologii oraz dostosowanie przepisów do nowej rzeczywistości.
Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej uruchomiło ankietę pozwalającą wyrazić stosunek profesjonalistów medycznych i pacjentów do teleporad. Wśród pytań pojawiają się również te o ewentualnym nadużywaniu takiej formy świadczenia usług zdrowotnych przez placówki podstawowej i ambulatoryjnej opieki zdrowotnej.
Czy wprowadzenie elektronicznej rywalizacji może korzystnie wpłynąć na prozdrowotne zachowania? Rezultaty badań prowadzonych w USA pokazują, że efekty są skromne, jednak każde zwiększenie aktywności fizycznej jest dobre dla utrzymania zdrowia.
Wykorzystanie nowych technologii ułatwi prowadzenie badań klinicznych, podniesie ich dokładność i pozwoli zredukować koszty. Największe nadzieje badacze wiążą z osobistymi urządzeniami do zdalnego monitorowania stanu zdrowia pacjentów.
W ciągu najbliższych pięciu lat rynek aplikacji zdrowotnych oraz cyfrowych terapeutyków wzrośnie o 865 proc. – prognozuje Juniper Research. To efekt pandemii oraz poluzowania obowiązków rejestracyjnych dla takich rozwiązań.
Okres pandemii COVID-19 i szybka cyfryzacja szpitali przyczyniły się do wzrostu zainteresowania hakerów kluczową infrastrukturą medyczną. Raport Constella Intelligence jest kolejnym, który potwierdza, że tego rodzaju ataki włamywaczy prowadzą do wycieków wrażliwych danych.
Nowe narzędzia poprawiające jakość opieki zdrowotnej najlepiej działają u ludzi zamożnych, a ich skuteczność w grupie o niższym statusie socjoekonomicznym jest znacznie słabsza – wynika z brytyjskich badań. To kolejna analiza wskazująca, że e-zdrowie stosowane nieostrożnie i bez odpowiedniej strategii może zwiększyć nierówności, zamiast je zmniejszać.
Bariery w adopcji telemedycyny obejmują problemy ze słuchem, brak umiejętności technicznych i trudności wizualne.
Badanie wykazało, że ogólne wykorzystanie usług telemedycznych wśród seniorów wzrosło o 300 proc. w czasie pandemii COVID-19. Ponadto prawie dwie trzecie seniorów twierdzi, że w czasie pandemii w większym stopniu przyswoili sobie technologię.